EDUKACIJA
Program edukacije
Realizuje se u skladu sa standardima i programom akreditovanog trening instituta, Evropski centar za psihoterapijske studije (European center for psychotherapeutics studies ili Eurocps) sa sedištem u Normandiji i Engleskoj, u skladu sa standardima i programom Srpskog udruženja za Integrativnu psihoterapiju (Suip), u skladu sa standardima Saveza društava psihoterapeuta Srbije kao i u skladu sa standardima Evropske asocijacije za psihoterapiju (European Association for Psychotherapy) i Evropske asocijacije za Integrativnu psihoterapiju (European Association for Integrative Psychotherapy). Obezbedjuje prohodnost u sticanju nacionalnog sertifikata, sertifikata Evropske asocijacije za Integrativnu psihoterapiju i sertifikata Evropske asocijacije za psihoterapiju. Proces sticanja znanja i veština iz oblasti Integrativne psihoterapije obuhvata kompletan trening program koji traje četiri godine. Program je prilagodjen aktuelnom kontekstu i pokazao se efikasnim i korisnim u odnosu na potrebe i zadatke relevantnih organizacija u oblasti mentalnog zdravlja.
• Prva godina edukacije (uvodni kurs)
• Druga godina edukacije (savetodavna praksa)
• Treća i četvrta godine edukacije (psihoterapijska praksa)
Postoji nekoliko načina za upis na ovu edukaciju:
1. Nakon zavrsenih osnovnih studija u humanističkim ili društvenim naukama kao četvorogodišnje studije.
2. Nakon završenih Master studija iz Psihoterapije na Fakultetu za pravne i poslovne studije dr Lazar Vrkatic (FPPSDLV), Novi Sad.
3. Nakon završenih osnovnih studija, kandidati koji nemaju završene osnovne studije iz Psihologije, mogu da završe jednogodišnje studije na FPPSDLV, tzv. OTCZ (pogledati http://www.fpps.edu.rs/upis/master_psih-OTCZ.htm. OTCZ - Obrazovanje tokom čitavog života) i tako steknu 70 kredita neophodnih za upis na Master studije na katedri za Psihologiju FPPSDLV ili uslov za upis na obrazovanje iz Integrativne psihoterapije.
4. Kandidati koji imaju profesionalni trening/edukaciju od minimum dve ili tri godine u nekom od psihoterapijskih modaliteta koji zadovoljava zahteve postavljene od Evropske asocijacije za integrativnu psihoterapiju (EAIP) mogu da se upišu direktno na treću godinu. Neophodno je da trening/edukacija bude verifikovan od strane Voditelja ove škole za Integrativnu Psihoterapiju i da sadržaj prethodnog treninga/edukacije bude prihvatljiv u odnosu na dovoljnu zastupljenost komponenti integrativne psihoterapije i njene teorije i prakse u kontekstu relaciono razvojne perspektive programa.
Program treninga iz Integrativne psihoterapije - detaljnije
Program iz integrativne psihoterapije podržava relaciono razvojni pristup psihoterapiji, integrišući ključne elemente humanističnog pravca u psihologiji, teorije objektnih odnosa, psihologije selfa, teorije intersubjektivnosti, telesne i sistemske psihoterapije. Takodje, prati i u skladu je sa skorašnjim razvojem u neuro naukama koje pružaju nove informacije o integraciji.
• Teorija i istraživanje psihoterapije
• Klinička praksa
• Supervizija
• Lični razvoj.
• Savez društava psihoterapeuta Srbije
• Evropska asocijacija za integrativnu psihoterapiju
• Evropska interdisciplinarna asocijacija za terapeutske usluge deci i mladima (EIATUDM)
• Evropska asocijacija za psihoterapiju
Filozofska pozicija Evropske asocijacije za Integrativnu psihoterapiju (EAIP)
Integrativna psihoterapija zastupa pre svega određeni stav prema praksi psihoterapije koji afirmiše važnost objedinjenog pristupa čoveku. Stoga je glavni fokus da se odgovori adekvatno i efikasno na emocionalnom, duhovnom, kognitivnom, bihejvioralnom i fiziološkom nivou. Cilj ovoga je da se olakša integracija tako da se kvalitet postojanja osobe i njenog funkcionisanja u intrapsihičkom, interpersonalnom i društveno-političkom prostoru maksimalizuje u odnosu na lične limite i spoljašnja ograničenja.Filozofska osnova obuke
Filozofska osnova našeg pristupa integrativnoj psihoterapiji je sledeća:Konstruktivizam
Ljudska bića stvaraju značenje, uključujući značenje o njima samima i drugima unutar sveta različitih tipova odnosa. S obzirom na to da je to znanje socijalni konstrukt može biti odbačeno unutar odnosa.Fenomenologija
Subjektivno iskustvo neke osobe je konačni sudija toga šta je istina i ova istina predstavlja socijalnu konstrukciju. Stoga terapeut prihvata i poštuje perspektivu klijenta takvu kakva je kao početnu tačku u terapiji.Teorija polja
Sve stvari i sve, uključujući ljude, je međusobno povezano. Život je neprekidni tok i uključuje razvojnu i regresivnu dinamiku.Ti si, stoga, ja sam
Ovo je nastavak dijaloga sa daljom evolucijom Ja-Ti stava ka ekološkim i političkim dimenzijama savremenog života.Opšti ciljevi treninga
Glavni cilj diplome iz integrativne psihoterapije je da osposobi polaznike za kritičko posmatranje i razumevanje teorije i prakse da bi postali kompetentni stručnjaci. Ovo ohrabruje polaznike da cene i daju doprinos istraživanju razvoja teorije i kliničke prakse i da budu osposobljeni da završe, zajedno sa drugim kolegama, saradnički istraživački projekat kao jedan od osnovnih zahteva ove obuke.Specifični ciljevi
TeorijaIstraživačke radionice
Istraživačke radionice podučavaju metode kvalitativnog istraživanja, uskladjenog sa filozofskom i teorijskom osnovom treninga:
• heuristično istraživanje
• fenomenološko istraživanje
• zasnovana teorija
• etnografija
• biografija
• studija slučaja
• afirmativno ispitivanje
Lični razvoj i sazrevanje
Lični razvoj prožima celu obuku i od polaznika se zahteva da se uključe u ličnu terapiju kroz svoju obuku i ispune uslov od 250 sati ličnog razvoja za registraciju u EAIP I EAP. Lični razvoj može uključiti lični rad, grupni rad i komponente obuka ličnog razvoja. Etički gledano, studenti psihoterapije, treba da se podvrgnu ličnoj terapiji u frekvenciji i trajanju slično onom koji nameravaju da ponude klijentima.Klinička supervizija
Radionice će obezbediti mogućnost za superviziju u velikim i malim grupama. Dodatno, polaznici su obavezni da skupe 150 sati supervizije. Gde god je to moguće, treba ohrabriti polaznike da se uključe u superviziju u grupama od 4 koje se sastaju mesečno.Klinička praksa
Klinička praksa je prisutna u toku čitavog treninga, omogućavajući razvoj terapijskih sposobnosti i kompetencija i povećavajući sposobnost polaznika da se uključe u samoprocenu. Od polaznika se zahteva da do kraja obuke skupe minimalno 450 sati kliničke prakse sa klijentima koristeći integrativni pristup.
• Razviti svesnost o etičkim pitanjima.
• Dati priliku polaznicima da razviju svoje razumevanje i praktikovanje psihoterapije.
• Ohrabriti polaznike da identifikuju svoje potrebe obuke i da nađu načina da ih ispune.
• Dati priliku za kritičku refleksiju važnosti integrativne psihoterapije.
Radionice
Sledeće radionice (ne izvode se tim redosledom i organizovane su 2, 3 ili 5 dana). Radionice se održavaju tokom 4 godine.
• Emocionalna pismenost
• Pristupi integraciji
• Eksperiment: Efektivna primena rada sa dve stolice
• Fenomen transfera
• Projektivna identifikacija
• Ljudski razvoj 1 i 2
• Neuro nauke
• Stid – glavna emocija
• Skrivena okrutnost u podizanju deteta
• Dijagnoza i DSM IV
• Etika 1 i 2
• Dijaloška psihoterapija
• Uloga integrativnog psihoterapeuta
• Istraživanje u psihoterapiji
• Rad sa telesnim iskustvom
• Sistemska perspektiva
• Erotski transfer
• Korišćenje metafore u psihoterapiji
• Rad sa klijentima koji se samopovređuju
• Psihoterapija i zaštita deteta
• Rad sa grupama
• Rad sa parovima
• Kratka i fokalna terapija
Voditelji edukativnog programa
Mr sci Joanan Hewitt Evans je direktorka 'Evropskog centra za Psihoterapijske studije' (Eurocips), registrovani je Geštalt Psihoterapeut pri UKCP i registrovani Integrativni Psihotherapeut u Evropskoj asocijaciji za integrativnu psihoterapiju (EAIP). Gostujući je trener na nekoliko evropskih psihotherapijskih trening Instituta, trener sa velikim iskustvom u radu sa edukantima iz različitih evropskih zemalja, kao što su Francuska, Engleska, Rumunija, Slovenija, i Srbija. Od 2009 vodi Geštalt psihotherapijski trening program na Scarborough Psychotherapy Training Institute, UK.Metod rada
Osnovni metod rada je grupni-interaktivni rad radioničarskog tipa. Predviđa se realizacija ukupno 10 dvoipodnevnih radionica tokom školske godine (u ritmu jedanput mesečno). Ukupan broj sati koje ove radionice pokrivaju iznosi 200 sati godišnje i uključuje sate iz teorije, ličnog terapijskog rada i supervizije. Takodje, rad u malim i u velikoj grupi.Polaznici
Škola je namenjena psiholozima, lekarima, socijalnim radnicima, pedagozima, specijalnim pedagozima, kolegama koji su završili neki drugi fakultet humanističkih studija, psihoterapeutima, studentima master studija iz psihoterapije, kolegama koji su nakon završenih bilo kojih osnovnih studija završili jednogodišnje studije takozvane propedevtike ili obrazovanja tokom života na Fakultetu za pravne i poslovne studije dr Lazar Vrkatić, Univerzitet Union.Sertifikati
Završavanjem druge godine edukacije dobija se sertifikat o ovladavanju znanjima i veštinama Integrativnog savetovanja. Završavanjem kompletnog četvorogodišnjeg programa edukanti stiču zvanje Integrativnog psihoterapeuta i dobijaju sertifikat koji obezbeđuje neposrednu prohodnost za sticanje Evropskog sertifikata iz Integrativne psihoterapije, Evropskog sertifikata za psihoterapiju koji izdaje Evropska asocijacija za psihoterapiju i nacionalnog sertifikata za psihoterapiju koji izdaje Savez društava psihoterapeuta Srbije.PREUZMI PDF FAJL
SUIP | |
Petrogradska 4 Beograd |
|
+381 63 7784267 prof. dr Vesna Petrović |
|
Srpsko udruženje za integrativnu psihoterapiju |
KONTAKT |
ŠKOLA ZA INTEGRATIVNU PSIHOTERAPIJU | |
Franje Kluza 12 Novi Sad |
|
+381 64 431 13 06 +381 63 77 84 267 mr sci Zorica Knežević |
|
integratiwnapsihoterapija@gmail.com |